Saturday 10 September 2011

Ikrar naga dijunjung... sumpah laut menghantui... datang dari china membawa panglima berhajat... menyemai benih taat setia antara 5 bersaudara... tongkang pecah dilanggar garuda... garuda mati disambar naga... bendera bersabit kukuh berdiri... tanda kami ... 

agama ISLAM agamaku,
bangsa MELAYU bangsaku,
negara MALAYSIA negaraku,
berdiri aku teguh setia pada yang SATU...
bergerak aku bersama , bertempur aku juga bersama,
biar mati aku dimamah bumi tidak sekali aku mengkianati agama bangsa negara Ku!!!
dengan sayap mu aku berteduh,
dengan jalan mu aku tempuhi,
biar dugaan datang melanda,
akan aku pegang SUMPAH JANJI SETIA!!!

rimau di rimba usah diganggu, naga dilaut jangan diduga,
labah disarang menyulam benang, perlahan berjalan si kura- kura,
berenang cantik si ikan emas, ekor merak tersusun kemas
30juzuk junjungan kami, 36 kawasan kekuasaan kongsi,
sarang mas kembar perjuangan kami, demi menegak kebenaran.

No comments:

Post a Comment