Sunday, 28 August 2011

TAMATLAH RAMADHAN

dalam sedar x sedar, ramadahan dah hampir melabuhkan tirai nye punn~
ramai yang da siap dengan persiapan raye,
tap dlm kte bergembira, ade gak x tak brape nak gembire...
tu die fakir miskin yang xde pape untuk di peragakan raye nanti...
walau mcmne pon mereka tetap menunaikan puasa..
ramadhan atau syawal yang lebih bahgia sebenarny?
pd sogo la kan, sebenar nye ramadhan lebih bermakne..
x caye? ce tengok, sepanjang bulan ramadhan kite umat islam ramai2 g msjid bwt solat sunat tarwikh yg cume ade tpd bulan ramadhan je...
klo syawal? ade ke org nak buat solat sunat aidilftri spnjg bulan? x de kan? sebab cume pd 1syawal je kite boleh bwt solat ut...
see,, ini mnunjukkan bulan ramadhan lbh bermkne pd sogo~
x taw ar pade korang...
 sedeyh la jgk kan nk tinggal kan ramadhan,, tp gmbira jgk sebab tibe nye syawal,,, 
walau ape pon, kite da buat yg t'baek pada bulan ramadhan :)
semoge ape yg kite tunaikan diterima oleh Nya.. :)

ape pon sogo nak ambil kesempatan nie mngucapkan selamat hari raya maaf zahir batin kt korang2 yang menyambut nye,,, semoge jari2 mendatang adalah terbaik buat kite,,,

salam sayang dari sogo :)

1 comment:

  1. ye... selamat hari raye... maaf zahir & batin...

    ReplyDelete